Dviračių ratai

dviraciu-ratai

Dviračių ratai tai svarbi dviračio dalis, o padangos turi būti gerai prižiūrėtos. Labai svarbu pakankamai jas pripūsti, nes per mažai pripusta padanga minkščiau riedės per nelygumus. Ir bus sunkiau minti. Taip pat, važiuojant per kliūtį galite pradurti kamerą. Pernelyg smarkiai pripūsta padanga riedės geriau, tačiau bus labai kieta važiuojant per menkiausius nelygumus. Svarbu atkreipti dėmesį į rekomenduojamą slėgį, kuris priklauso nuo dviratininko svorio. Sunkesniam dviratininkui padangas reikės pripūsti labiau negu lengvesniam dviratininkui. Kadangi galinei padangai tenka daugiau svorio, ji turi būti pripūsta daugiau nei priekinė.

Svarbu žinoti, koks yra apytikslis rekomenduojamas dviračio padangų oro slėgis. Jei padangos 18-23 mm, rekomenduojama 7-9 barai. Jei 23-32 mm, tuomet rekomenduojama 5-7 barai. 32-44 mm padangoms yra rekomenduojama 3-5 barai. Galiausiai, jei 44-57 mm padangoms rekomenduojama 1,8-3 barai.

Dviračių ratai ir jų padangų tipai

Sulankstomos padangos tai tokios padangos, kurių kraštai gaminami iš tvirto, bet lankstaus kevlaro ar kitos tvirtos lanksčios medžiagos. Jos tvirtos ir lengvos, tačiau brangios. Nesulankstomos padangos tai yra tokios padangos, kurių kraštai gaminami iš plieninės vielos. Ši padanga sunkesnė, jos negalima patogiai sulankstyti. Nesulankstomos padangos yra ženkliai pigesnės už sulankstomas. Paskutinė padangų rūšis yra bekamerinė padanga. Tai apvalaus vamzdžio formos, pripučiama be kameros padanga. Kraštų neturi, prie specialaus ratlankio ji laikosi, nes priklijuota klijais. Jos keitimas yra sudėtingas, todėl logiška, kad ji baigia išnykti.

Dviračių ratus sudaro ir dviračių padangų protektorius

Dviračio protektorių yra net šešių rūšių… Pilka padanga be protektoriaus yra skirta važiuoti itin greitai geros kokybės keliais arba treku. Dėl labai mažos padangos trinties visa dviratininko jėga yra efektyviai perduodama riedėjimui. Važiavimas labai kietas, todėl jaučiamas kiekvienas kelio nelygumas. Naudojama plentiniuose ir treko dviračiuose taip pat fitnesuose…

Dar yra mažo protektoriaus padanga, kuri skirta važiuoti gerais ar vidutinės kokybės keliais. Šios padangos trintis į kelio dangą maža. Logiška, kad mynimo jėga panaudojama ekonomiškai. Taip pat minimalią amortizaciją važiuojant per kelio nelygiumus suteikia nedidelis protektorius. Ji naudojama fitnesuose, turistiniuose ir miesto dviračiuose.

Aptarkime vidutinio protektoriaus padangas. Jos skirtos važiuoti prastais keliais. Dėl protektoriaus trinties nėra pasiekiamas didelis greitis, tačiau padanga gerai ir saugiai sukimba važiuojant žvyrkeliu, miško taku arba slidžiu ir šlapiu asfaltu. Jos naudojamos hibriduose, turistiniuose dviračiuose, ciklorosuose ir kalnų dviračiuose.

Reikia aptarti ir didelio protektoriaus padangas. Ji skirta važiuoti bekele. Labai gerai sukimba su bet kokio tipo danga ir leidžia įvažiuoti į kalną per šlapią purvą. Tokios padangos gerai amortizuoja važiuojant per įvairias kliūtis. Tačiau važiuojant per asfaltą ji visiškai neefektyvi. Tokios padangos naudojamos kalnų dviračiuose.

Dar yra ir labai didelio protektoriaus padangos. Jos skirtos važiuoti bekele pačiomis sunkiausiomis sąlygomis. Taip pat leistis žemyn nuo stačių nuokalnių per bet kokį gruntą ir bet kokias kliūtis. Jos yra naudojamos greitojo nusileidimo dviračiuose.

Dygliuota padanga skirta važiuoti poer sniegą todėl be jos neišsiversite žiemą. Taip pat su jomis galima važiuoti ir per ledą…

Apie dviračio ratų dydį

Dviračių ratų dydis gali būti kelių rūšių. Tai labai maži ratai kurie yra 20-22 colių. Jie naudojami šokinėjimui ant vieno rato taip pat šuoliams iš didelio aukščio ir kitiems triukams. Nėra tinkami važiuoti ilgus nuotolius. Juos naudoja BMX ir triukų dviračiuose.

24 colių maži ratai tinkami akrobatiniams šuoliams nuo tramplinų iš didelio aukščio. Jei su jais važiuojami dideli atstumai, tada jie neefektyvūs. Šie ratai naudojami triukų ir tramplinų dviračiuose.

Dar vienas tipas tai vidutiniai 26 colių arba 559 mm ratai. Jie pasižymi geru tvirtumo ir greičio balansu. Naudojami kalnų dviračiuose, retkarčiais hibriduose ir turistiniuose dviračiuose.

Paskutinis tipas tai dideli ratai. Jie yra 28 colių, 622 mm arba 700C dydžio. Jie skirti važiuoti gerais keliais ir takais. Naudojami miesto, turistiniuose, hibridiniuose ir plentiniuose dviračiuose.

Dviračių dalių yra įvairių, svarbiausia žinoti kam jos skirtos ir tinkamai išsirinkti.