Dviračių sportas reikalauja, kad dviračio techninė apžiūra būtų vykdoma tiek prieš sezoną, tiek jo metu bei po jo. Visos dviračio dalys yra savaip svarbios, o be kitų dviračiu pajudėti iš vietos sunkiai įmanoma. Kiekvienas sportininkas turi prižiūrėti savo sveikatą, o kartu ir savo dviratį. Dviračių ratai dviračiui turi tiek pat reikšmės kiek ir nuosavos kojos. Ratus reikia tikrinti prieš kiekvieną važiavimą, kad kelionė teiktų visapusišką malonumą.
Dviračių ratai – tai jo kameros, stipinai, ratlankiai. Sudedamosios dalys turi būti kokybiškos, nes vienos veiklai sutrikus gali atsirasti bėdų ir su kita. Dviračių ratai patikrinami net ir namų sąlygomis, nes trūkumai akivaizdžiai matyti net ir neįgudusiai akiai. Pirmiausia pakeliamas vienas dviračio ratas ir pasukamas, tada žiūrima, ar jis sukasi nesvirduliuodamas, ar ratlankiai neturi įbrėžimų, įtrūkimų. Lygiai tas pats padaroma ir su kitu ratu. Vengti ratlankių įbrėžimų, griovelių būtina, nes kitaip kiekvieną kartą išriedėjus į kelionę gadinsis stabdžių trinkelės. Vadinasi, greitaireikės pirkti naujus ratlankius…
Manau, esate girdėję, o gal ir matę apie tai, kai dviračio ratai po kokio nors incidento atrodo kaip „aštuoniukė“. Tai reiškia, kad dviračio ratai reikalauja ratlankių tiesinimo. Ratlankių tiesinimas prasideda nuo vienodo stipinų įtempimo. Kadangi galiniame rate reikia vietos bėgiams, tai jo kairės ir dešinės pusės stipinų įtempimas skiriasi. Stipinai atleidžiami iš tos pusės, į kurią iškrypęs ratlankis, o patempiami – priešingoje pusėje. Taip reguliuoti reikia ne po vieną stipiną vienu metu, bet po kelis vienu metu, net jei nukrypimas nėra didelis. Šiuo būdu pasiekiamas tolygumas. Tiesa, dvigubiems ratlankiams minėtos aštuoniukės nebūdingos.
Sportininkas, prieš judėdamas, turi patikrinti ar slėgis padangose yra tinkamas. Per didelis slėgis padangoje gali būti ne mažesnė grėsmė nei per mažas. Be to, slėgio stiprumas turi būti atitinkamai reguliuojamas ir pagal dviratininko svorį. Daugiau sveriantis dviratininkas laikys didesnį slėgį. Slėgio tikrinimas reikalingas tam, kad kamera būtų atsparesnė pradūrimui, įtrūkimui. Slėgis padangose turėtų skirtis ir dėl skirtingos kelio dangos, kuria važiuojama. Kietai dangai dviračių ratai turėtų būti su kiečiau pripūstomis padangomis.
Kartais dviratininkai savo saugumu rūpinasi ne vien tikrindami dviračio dalis, bet ir pridėdami papildomų priemonių. Pavyzdžiui, ant stipinų tvirtina šviesos diodus, kuriems mirksint atrodo, kad visas ratas šviečia. Matomumas keliuose ypač svarbus važiuojant tamsiu paros metu, todėl šis būdas yra ne tiks stiliaus, bet ir saugumo garantas.