Dviračio vairas ne tik dviračio puošmena

Pasivažinėjimas dviračiu gali būti pramoga, o gali būti gera transporto priemonė sportui ar kelionei į darbą. Kai dviratį naudojame dažnai, norime, kad jis būtų gražus ir tvarkingas, kad važinėtis būtų ir malonu, ir saugu. Geras dviračio vairas užtikrina saugumą, bet jis gali būti ir tarsi dviračio puošmena. Tai priklauso nuo to,

republic_bike_portlandia_aristotle

kokių jis spalvų, su vadinamaisiais „ragais“ ar be jų ir pan. Dažniausiai vyrai linkę manyti, kad tie „ragai“ puošia ir vairą, ir patį dviratį, o moterys ne visada su tuo sutinka, nes dėl tų „ragų“ dviratis vizualiai praranda eleganciją, atrodo nerangiai, nors kelyje tie „ragai“ negali niekur užkliūti ar užsikabinti. Priešingai, kai dviračio vairas su „ragais“ tai reiškia, kad tai jau yra sportinis dviratis arba bent jau tai, kad vairuotojas mėgsta važinėtis dideliu greičiu. Laikantis ne už dviračio vairo, o už ant jo pritaisytų „ragų“ vairuotojas mina dviratį pasilenkęs į priekį. Teoriškai tai mažina vėjo pasipriešinimą (ypač jei dėvimas dviratininko šalmas), o minami pedalai gauna skirtingą minimo jėgą nei sėdint ant dviračio tiesia nugara. Moterims dviračio vairas atrodo moteriškai ir dailiai, kai prie jo pritaisytas metalinis krepšelis daiktams pasidėti. Jei moteris mėgsta minti dviratį lėtai, tai jis puiki priemonė nuvykti į darbą kad ir visą vasarą kiekvieną darbo dieną. Tik įsimeta rankinę į krepšelį, užsideda dviratininko pirštines, kad nepritrintų rankų ir ji jau pasiruošusi kelionei į darbą. Vadinasi, ar dviračio vairas yra puošmena ir kas būtent dviratį puošia, lemia skirtingi važinėjimosi būdai. Neabejojame, kad atsiras ir teigančių, jog dviračio vairas geriausiai atrodo be jokių priedų, be krepšio, be „ragų“. Taigi, kartais nugali tiesiog minimalistinė dviračio išvaizda. Bet ar dviračio vairas tik dviračio puošmeną? Esame tikri, kad ne! Nuo to, kiek stabilus dviračio vairas priklauso tai, kiek saugiai ir patikimai dviratininkas gali valdyti dviratį juo važiuodamas. Vairui atsilaisvinus ar pan., vairo gali tapti neįmanoma pasukti ir taip galima labai greitai prarasti dviračio kontrolę. Dviratis nulėks sau, o dviratininkas irgi sau… kitaip sakant, nukris nuo dviračio ir, jei pasiseks, tai smarkiai nesusižalos. Dviračio kelyje gali būti begalės kliūčių: vaikštantys pėstieji, kuriuos reikia aplenkti iš šono, laiptai, borteliai, iškilusios medžių šaknys, netgi didesnis akmuo ar duobė kelio dangoje. Pavojų važinėjantis tikrai yra, bet jei vairas stabilus, jei stabdžiai veikia gerai, tai visų kliūčių galima išvengti jas apvažiavus. Žinoma, tam, kad sėkmingai važinėtis, reikia turėti gerą reakciją staigia atsiradusioms kliūtims išvengti ir reikalinga gera pusiausvyra, kad staigiau pasukus į šoną nenugriūti. Balansavimas sėdint ant dviračio labai reikšmingas, jei nenorima kristi. O jei jau turite savo svajonių dviratį, tai nesėdėkite namuose, apsirenkite šiltai ir lėkite kartu su vėjeliu, nes tai nuostabūs potyriai ir puikus atsipalaidavimo būdas. Jei dviračio dar neturite, galbūt dabar pats metas jį įsigyti? Baigiantis šiltoms dienoms ir prasidedant šildymo sezonui yra tikimybė, kad prekybininkai, kurie prekiauja dviračiais, darys nuolaidas. Tai jūsų šansas! Juk nesunku internete pasidomėti, kokios įprastos dviračių kainos, ir kokios jos būna akcijų metu. Tada tampa aišku, ar verta dviratį pirkti skubotai, kol nesibaigė akcija, ar daug neprarasime, jei neskubėsime ir susirasime iš tiesų mūsų lūkesčius atitinkantį dviratį. Važinėtis tikrai daug smagiau, kai gali važinėti su patinkančiu dviračiu.